igår, ida, imorgon

I lose myself

Kategori: Allmänt

Ibland är livet precis som i en sång. Skönt att höra att andra har det likadant, säger då vissa. Nej, faktiskt inte, det hjälper inte mig ett endaste dugg. Inte för det. Men om jag hör en sång, så har de inte det likadant. Ah, det suger rätt hårt ibland. Nu är ibland. Ibland är nu. Tillbaka här. I mörkret. Höstmörket älskar jag, allt med hösten älskar jag, förutom regnet, och att du inte är här med mig. Men allt just nu känns bara mörkt. Mörkt är en term som oftast används för saker som är riktat neråt, ledsna, jobbiga, frustrerande, panikframkallande, så är det i alla fall för mig. Ibland. Just nu. Men mörker behöver inte alls det betyda det. Grått till exempel. Grått kan vara allt annat än mörkt. Jag har precis upplevt tre månader, närmare bestämt 86 dagar av guld. Även guld kan ha sina skavanker, but flaws can be good, remember? You are gold for my soul.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: